Friday 6 July 2012

MINERAL TULEN DASAR LAUT

MacroMinerals - diperlukan dalam kadar yang lebih luas.
Yang pertama sekali menemui mineral dari lautan.

Orang pertama yang mencadangkan beralih kepada lautan untuk menyembuhkan mineral surih bumi kita yang merosot adalah Dr. Maynard Murray, seorang ahli biokimia, penyelidikan saintis dan doktor perubatan yang pakar dalam perubatan ENT.

Usaha Dr. Murray adalah untuk mengetahui, "Mengapakah lelaki pengalaman penyakit degeneratif?" Dia mengkaji pelbagai kumpulan centenarians (manusia yang sering hidup melebihi usia 100 tahun) di seluruh dunia, dan mendapati bahawa elemen biasa di kalangan mereka semua mereka hidup dalam ekosistem yang hampir terpencil. Tanah ekosistem mereka telah dipelihara dari hakisan, bebas baja kimia atau racun, dan dalam banyak kes, makan oleh aliran glasier mineral kaya. Beliau telah menjumpai satu link di dalam tanah dan makanan centenarians ini dihasilkan dan digunakan. Sebagai seorang saintis dan memahami jadual berkala unsur, beliau mula menyelidik berapa ramai daripada 90 + elemen larut air kerak bumi kekal di dalam tanah dan tersedia untuk pertumbuhan tumbuhan dan pembangunan. Beliau menjalankan analisis tanah dan tanaman yang dihasilkan dari berbagai wilayah pertanian dan mendapati variasi besar dalam kandungan unsur dan vitamin.

Mengetahui bahawa laut sekali meliputi semua rakyat jelata tanah, beliau mengarahkan kajian beliau kepada kajian kehidupan laut. Dalam tempoh beberapa tahun akan datang, beliau mengembara selama berbulan-bulan dalam bot nelayan di laut.

Peliknya, kajian beliau menyimpulkan bahawa penuaan pada peringkat selular tidak berlaku dalam kehidupan laut. Dr Murray kemudian menganalisis komposisi mineral air laut dan mendapati lebih daripada 90 elemen-larut air yang hadir dalam baki berkadar yang berterusan.

Dr Murray mendapati bahawa tanah pertanian kami, dan seterusnya makanan yang ditanam di dalamnya, serius habis mineral melalui hakisan, pengurasan, dan lebih tanaman. Amalan pertanian semasa menggantikan enam hingga 12 daripada 40 unsur-unsur yang dianggap kritikal untuk pertumbuhan pokok yang optimum dan pembangunan. Dr Murray mempersoalkan jika 90 unsur + yang beliau telah dijumpai dalam air laut adalah penting. Dia tahu bahawa semua sel-sel individu di dalam tubuh manusia sentiasa diganti semasa proses pembahagian sel. Sementara pembahagian sel berlaku, sel-sel dibekalkan dengan unsur-unsur dan nutrien yang disediakan oleh makanan ditelan. Apabila elemen kritikal tidak lagi hadir dalam makanan kami, mereka menjadi tidak wujud di dalam badan kita. Oleh itu, Dr. Murray disimpulkan bahawa satu-satunya penjelasan logik untuk kenaikan menakutkan dalam kanser dan lain-lain bentuk penyakit degeneratif kronik adalah ketiadaan fisiologi kimia yang lengkap dan seimbang.
Dr Murray telah dianugerahkan paten untuk penemuan mengenai permohonan pepejal mineral lautan untuk pertanian dan hidroponik. Di samping itu, beliau menulis "Sea Tenaga Pertanian" untuk mendokumenkan penemuan dan untuk berkongsi penemuan.

Dr Murray meninggal dunia pada tahun 1982 dan penemuan pepejal laut yang ditetapkan tidak aktif sehingga tahun 2003. Malah, buku beliau adalah cetak selama 25 tahun. Manakala kajian beliau telah menyebabkan Mineral Lautan yang secara beransur-ansur tetapi berkesan digunakan dalam pertanian di beberapa bahagian dunia moden, pembangunan yang paling terkini dan signifikan telah permohonan yang berjaya teknologi untuk memperkenalkan Mineral Laut sebagai makanan tambahan TERUS ke dalam diet kita!
Badan kita adalah bio-elektrik. Mineral adalah unsur-unsur logam yang, dalam bentuk yang dikenakan, adalah perlu bagi fungsi badan. Mineral membantu vitamin dalam badan kita bekerja dengan lebih efisien lagi. Mereka meningkatkan reaksi biokimia kami, membantu mereka bekerja sehingga 1000000 kali lebih cepat! Seperti vitamin, mineral yang diperlukan. Ramai daripada mereka bertindak secara sinergistik dengan mineral, vitamin, dan makro-nutrien lain. Kehadiran jumlah tertentu mineral tidak lagi begitu penting sebagai imbangan di antara mereka

No comments:

Post a Comment