Wednesday 19 November 2014

KANDUNGAN MINERAL YANG TERDAPAT DIDALAM MINERAL TULEN DASAR LAUT.

WATTHER MINERAL LENGKAP

Penyelidik mendapati bahawa mineral surih begitu penting untuk mengekalkan Biosistem Tubuh untuk kehidupan yang sihat.

Setiap hari badan anda memerlukan 60 mineral, 15 jenis vitamin untuk keperluan Badan
Fungsi
Oksigen- penyumbang utama kepada kedua-dua molekul organik dan bukan organik, sebagai gas ia adalah perlu untuk pengeluaran tenaga selular .
Karbon- komponen utama semua molekul organik, iaitu. carbohy-drates, lipid. protes. dan asid nukleik
Hidrogen- Satu lagi komponen semua molekul organik; dalam bentuk ionik ia begitu penting pada pH cecair badan
Nitrogen- Satu komponen penting struktur semua bahan genetik (asid nukleik).
Kalsium- Keseluruhan tulang dan gigi, bentuk ionik adalah penting dalam pengecutan otot, pengaliran impuls saraf, dan pembekuan darah.
Fosforus- kalsium untuk menyumbang kepada struktur tulang kristal, hadir dalam asid nukleik dan ATP
Kalium- Ia Dalam bentuk ionik (ion positif) dalam sel-sel, perlu bagi pengaliran impuls saraf dan pengecutan otot
Sulfur- Komponen penting protein otot.
Natrium- Ionik bentuk ion positif yang besar yang ditemui di luar sel, yang diperlukan untuk keseimbangan air, pengecutan otot. dan dorongan konduksi
Klorin- Dalam bentuk ionik adalah anion yang paling banyak (ion negatif) di luar sel.
Magnesium- Di dalam tulang dan memainkan peranan penting membantu dalam tindak balas metabolik.
Iodin- Diperlukan dalam hormon tiroid dan hormon metabolik badan utama.
Besi- Keperluan asas molekul hemoglobin yang merupakan pengangkut utama oksigen dalam badan Elemen-elemen berikut dirujuk sebagai unsur surih kerana ia diperlukan secara berterusan. Ia adalah unsur-unsur penting yang ditemui sebagai sebahagian enzim atau untuk pengaktifan enzim.
Kromium- Menggalakkan metabolisme glukosa, membantu mengawal gula dalam darah.
Cobalt- Menggalakkan pembentukan sel darah merah yang normal
Tembaga- Menggalakkan pembentukan sel darah merah yang normal, bertindak sebagai pemangkin dalam penyimpanan dan pengeluaran besi untuk membentuk hemoglobin, menggalakkan pembentukan tisu penghubung dan fungsi sistem saraf pusat
Fluorin- Mencegah karies gigi
Mangan- Menggalakkan pertumbuhan dan perkembangan yang normal, menggalakkan fungsi sel, membantu banyak enzim badan menjana tenaga.
Molybdenum- Menggalakkan pertumbuhan dan perkembangan yang normal terhadap fungsi sel.
Selenium- Melengkapkan vitamin E bertindak sebagai anti-oksida yang cekap.
Vanadium- Memainkan peranan dalam metabolisme tulang dan gigi
Zink- Mengekalkan deria rasa dan bau, Membantu penyembuhan luka, Membantu sintesis DNA dan RNA Mineral Dan Manusia "Kepentingan Trace Mineral" Walaupun kebanyakan orang tahu mineral adalah penting untuk kesihatan mereka, Tetapi mereka tidak tahu nilai keperluan mineral lengkap untuk tubuh.
Biochemically. Mineral surih umumnya diperlukan dalam kuantiti hanya miligram (mg) atau mikrogram (mcg) sehari. Untuk senarai mineral penting dan mineral surih serta bahan cemar nonessential.
Ketika mengkaji hubungan mineral untuk kesihatan manusia, ia menjadi semakin jelas bahawa mengekalkan tahap keseimbangan mineral dalam setiap tisu organ, dan sel tubuh manusia boleh menjadi kunci penting untuk mengekalkan kewujudan yang sihat.
Seawal tahun 1964, dua orang penyelidik mineral menulis," Walaupun mineral merangkumi hanya sebahagian kecil daripada jumlah berat badan, Ia adalah penting untuk fungsi badan termasuk mengangkut oksigen, menormalkan sistem saraf dan simulasi pertumbuhan, penyenggaraan dan pembaikan tisu dan tulang.
Manfaat kesihatan beberapa mineral yang begitu penting dalam keseimbangan dengan elemen-elemen lain mineral berinteraksi dengan.
Kalsium: Penting untuk membangunkan dan mengekalkan tulang dan gigi yang sihat Membantu dalam pembekuan darah. pengecutan otot, penghantaran saraf, pengangkutan oksigen. rembesan cecair selular dan aktiviti enzim pengambilan Optimum membantu mengurangkan risiko osteoporosis.
Kromium: Membantu dalam metabolisme glukosa dan membantu mengawal gula dalam darah dengan potentiating insulin dan berkhidmat sebagai satu komponen toleransi glukosa.
Colbalt: Menggalakkan pembentukan sel-sel darah merah dan berfungsi sebagai komponen vitamin B-12.
Tembaga: Perlu untuk pembentukan sel darah merah dan pembentukan tisu penghubung. Bertindak sebagai pemangkin untuk menyimpan dan melepaskan besi untuk membantu hemoglobin. Menyumbang kepada fungsi sistem saraf pusat.
Lodine: Diperlukan oleh hormon tiroid untuk menyokong metabolisme.
Besi : Diperlukan untuk pembentukan sel darah merah dan mineral juga diperlukan untuk pengangkutan oksigen ke seluruh badan. Penting untuk fungsi otak. Jumlah yang diperlukan adalah lebih tinggi di kalangan wanita yang melahirkan anak.
Magnesium: Mengaktifkan lebih 100 enzim dan membantu fungsi saraf dan otot. Membantu mengekalkan integriti membran sel dan menstabilkan sel elektrik kritikal untuk fungsi jantung yang betul.
Mangan: komponen utama sistem enzim, termasuk pengendalian oksigen enzim Menyokong fungsi otak dan pembiakan yang diperlukan untuk darah, mengawal gula dan membina struktur tulang.
Molybdenum: Menyumbang kepada pertumbuhan dan perkembangan yang normal komponen utama dalam banyak sistem enzim termasuk enzim yang terlibat dalam penyahtoksikan.
Fosforus: Berkerja dengan kalsium untuk membangunkan dan mengekalkan tulang dan gigi yang kuat. Meningkatkan penggunaan nutrien peranan utama lain dalam integriti membran sel dan komunikasi intercellular kritikal untuk pemprosesan tenaga yang betul di dalam badan
Kalium: Mengawal degupan jantung, mengekalkan keseimbangan cecair dan membantu pergerakan otot.
Selenium: komponen Penting enzim antioksida yang utama, perlu bagi pertumbuhan normal dan Peranan pembangunan dalam detoksifikasi logam berat. seperti merkuri. Peranan dalam pengeluaran antibodi oleh sistem imun. Komponen gigi.
Sulfur: Diperlukan untuk struktur protein yang penting, termasuk otot dan rambut. Peranan penting dalam detoksifikasi hati. Fungsi penting dalam nutrien antioksidan dan oksigen Peranan pengendalian dalam pertumbuhan.
Zink: sebahagian Perlu lebih daripada 200 enzim yang terlibat dalam penghadaman, metabolisme, pembiakan, dan penyembuhan luka peranan kritikal dalam tindak balas imun antioksidan Penting Terdapat lebih manfaat daripada ini, jadi ia pastinya mudah untuk melihat bahawa mineral ini memainkan peranan penting dalam kesihatan. Penyerapan Mineral Tiap-tiap orang yang menyerap mineral dalam cara yang sedikit berbeza --- proses yang dipanggil keperibadian biokimia.
Menurut Ruth L. Pike dan Myrtle L. Brown dalam buku Pemakanan mereka:
Pendekatan Bersepadu. "Sumber makanan Yang diambil adakah Ia mengandungi Galian/Mineral atau Ia hanya Serat sahaja.
Galian/Mineral dipindahkan melalui Penyerapan Sistem Usus Kecil.
Berbagai Galian/Mineral diambil maka ia akan menghubungkan Mineral ke Pada sistem yang diperlukan oleh organ dalaman membantu aktiviti metabolik dalam sel-sel yang hidup.
Penyerapan mineral bergantung kepada banyak faktor yang berbeza. Berpandukan Usia seseorang dan kandungan asid perut, keseimbangan flora usus, kehadiran atau kekurangan penyakit usus. parasit, dan jumlah pengambilan serat.
Penuaan meningkatkan risiko atrofi gastrik, suatu keadaan yang biasanya dikaitkan dengan rembesan menurun asid hidroklorik di dalam perut.
Masalah usia akan menyebabkan sesorang mengalami pengurangan pengeluaran asid hidroklorik akan menjadikan system badan kurang memyerap Mineral secukupnya.

No comments:

Post a Comment